FOOD | A SMOOTHIE A DAY KEEPS THE DOCTOR AWAY

















Er is in de wereld van voeding steeds meer aandacht voor het ontbijt. De focus verschuift en het ontbijt maakt een comeback als belangrijkste maaltijd van de dag. En met het ontbijt van tegenwoordig hebben we het niet meer over de Hollandse bruine boterham met kaas. De laatste tijd lijkt gezondheid steeds meer een belangrijkere rol te spelen en is Nederland volop bezig met “clean eating”, wat inhoudt dat je zo natuurlijk mogelijk eet op de juiste momenten, in de juiste combinaties.

Er gaat geen dag voorbij of Instagram staat vol met foto’s van heerlijke oatmeal-ontbijtjes en verse smoothies. Een handjevol goji bessen hier, wat spinazie en tarwegras daar. Heel Nederland lijkt de superfood-trend uit Amerika klakkeloos over te nemen. 

Ik dacht bij mezelf dat ik maar eens die goede voornemens om gezonder te gaan eten moet waarmaken en besloot m’n bruine boterhammen met kaas maar achterwege te laten. Ik heb de blender tevoorschijn gehaald en verschillende ingrediënten in huis gehaald om m’n eigen super smoothies te maken. Ik heb niet zozeer gekeken naar recepten maar van alles bij elkaar gegooid waarvan ik dacht dat het wel een goede combinatie zou zijn. Verrassend genoeg is dat vrij goed uitgepakt. En aangezien ik natuurlijk zo enthousiast ben over mijn verrukkelijke smoothies, wil ik dit graag met jullie delen. Enjoy!
















Smoothie met sinaasappelsap, banaan, aardbeien, rode bessen, blauwe bessen, bramen, kiwi en havermout. (Mijn favoriet!!!)
















Smoothie met amandelmelk, komkommer, avocado, bleekselderij en spinazie.















Smoothie met amandelmelk, banaan, aardbei, blauwe bessen en chiazaad.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten